Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

elfel efter tändningslåsbyte jcb

2 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i traktorgrävare/grävlastare

nisse365 (trådstartaren)

#1 » 12:10:52, 01-06-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

jag behöver hjälp med hur jag ska felsöka efter det att jag bytt tändningslåset på min jcb.
Det är en 3C från -73 som jag behövde byta ut tändningslåset på, jag har hittat en på nätet med den skillnaden att den hade 4 markeringar på stiften medan min hade 3.
Har kopplat samma kablar som tidigare enligt siffrorna men inget händer, den är död. Börjar undra om stiften har annan funktion på den nya modellen eftersom inget händer, vet dock inte hur jag isåfall ska koppla om någon av dom och det är där jag behöver lite råd.

Nisse
nisse365
1 inlägg
 
Blev medlem: 09:18:24, 16-03-2020
Ort: Årsunda
Sverige
Maskintyp: Traktor



Stridis2

#2 » 14:50:47, 01-06-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du kvar det gamla tändningslåset? Ohmmät för att se vilka funktioner det har, alternativt plocka isär och undersök.
Sedan mäter du det nya låset och det om det går att använda.
I annat fall får du leta efter kopplingsschema och lusläsa dessa för att komma underfund med vilka funktioner du behöver.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se