Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

Huddig 960 c6 LS -97 Red,Hydr och IQAN hjälp.

5 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i traktorgrävare/grävlastare

Julle84 (trådstartaren)

#1 » 11:55:42, 09-05-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan. Nu har jag kollat å kollat på forumet men hittar inga svar på mina frågor, så då provar jag med ett nytt inlägg.
Jag kör en Huddig 960 C6 LS -97 Med järnvägspåbygganad.
På Iqan displayen finns det en ruta som det står red.hydr 90%.
samma sida på displayen som man avläser disel mängd, växel fram å bak, motorvarv etc.
Det finns en vridknapp vid centrallarms lampan som man kan justera arbetshydrauliken med. Men det blir ingen skillnad på verken maskin eller display när man vrider på den. Säkringar å kablage till vredet är kollat å allt verkar helt.

Någon klok människa som kan en idé vad som kan ha hänt?

Sen har jag en fråga som gäller programering av iqan.
Det sitter en indexator rotortillt på maskinen. För att få rotortilltfunktion så sitter det två extra pedaler på golvet för att aktivera funktionerna, rotor, (vänster spak) och timmerklo. (vänster spak) Tillt används höger spak, utan pedal. Nu till frågan. När jag ska trimma funktionerna i iqan, så får jag funktionerna till terrängstyrning (vänster spak), och elegant (höger spak). Så om jag ska justera rotorn och timmerklon till den hastighet jag tycker är bekväm. så går terräng styrningen väldigt segt å vice versa. Finns det någon möjlighet att själv, via iqan datorn lägga till funktioner, så som tex Rotor + -, Tillt + - Timmerklo+ -?

Jag hoppas jag har skrivit så att ni förstår, och tackar på förhand för eventuella svar.
Julle84
1 inlägg
 
Blev medlem: 22:21:07, 19-04-2013
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)



patrik h

#2 » 00:42:29, 10-05-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du har en vippa på spakkonsollen som du aktiverar red.arb.hydr. med, detsamma gäller för red.hastighet.
Justeringen fungerar så som du beskriver, det är först på 1260 som man kan ställa det individellt för alla funktionerna.
Senast redigerad av patrik h 00:45:12, 10-05-2013, redigerad totalt 1 gång.
patrik h
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:58:44, 29-11-2006
Ort: järfälla
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1260C-2013 Rail
+ 2000 lift

Xjml

#3 » 14:02:54, 13-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det var ju ett tag sen denna användes men var sitter denna brytare? Är en 96 ifråga.
Xjml
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:39:03, 28-03-2012
Ort: Södraste Halland
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Massey Ferguson 575
Volvo L70D
New Holland 556Lx
Bobcat 453
Åkerman H16b?

ME

#4 » 11:30:46, 15-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Troligtvis har du en uppdaterad version av iqan och då är vridpoten som du skrev om borttagen, istället justerar du på iqan displayen. Uppåt och neråtknapp när den är i bas läge, ändrar 5% åt gången. Vad gällande flöde/hastighet rotor/terängs. Tilt/elegant. Så kan man inte göra så mycket åt det vad jag vet, eftersom att dom använder samma ventil/block till flera funktioner. Hoppas det blev begripligt.

Edit: Såg nu att trådstarten var två år gammal.

Finns ingen sådan brytare på en 96:a
Användarvisningsbild
ME
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:25:10, 27-04-2010
Åland
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1160
Hitachi zx135us-3
Volvo 860tl

Xjml

#5 » 13:09:34, 15-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack så hemskt mycket ME att du tog dig tid att svara. Det va precis som du sa. Stega uppåt på hempanelen i IQAN, man lär sig något nytt varje dag.
Xjml
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:39:03, 28-03-2012
Ort: Södraste Halland
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Massey Ferguson 575
Volvo L70D
New Holland 556Lx
Bobcat 453
Åkerman H16b?


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se