krille krokodil skrev:Magnus Johem skrev:Hej,
Listan blir längre och längre.
Just idag!
El,
Det mesta är
svart!
Kontaktspray, säkringar skallbytas så man vi vet vad som är relaterat till kontraktering vs ”mekaniska fel”
Idag tror jag mig veta att
bränslemätare och drifttimms mätaren är ur funktion.
Motor,
Lite desel och vatten läck.
Annars spinner den fint.
Hydralik,
Lite små läck här och där som en gammal dam ska ha
Åtgärder som är ett måste!
Ena stödbenet läcker, båda "kuttsarna" som sitter i nederkant av grävagg. tror det har en stopp/dämpand funktion
Listan kommer bli längre!
Man lär sig medan man vandrar på denna
jord!
//
Magnus
Min tidräknare var också ur funktion och det visade sig att den hade brunnit upp invändigt. Min hade tydligen en begynnande kabelbrand innan man fick stopp på det i bagaget och kan alltså vara därifrån det uppkom.
Ett litet tips kan vara att kika på kontakterna som finns under den bakersta motorhuven om man säger. den som är närmast torpedplåten alltså. Där hittade jag många lösningar på elproblemen då dessa kontaktstift var mera åt jord hållet än metall hållet
vad är det för "kutts" du talar om, vad har dom för funktion?
Min "Skopis" (orginellt namn va) har också dom vanligaste läckagen/glappen men man får ta tag i dem vartefter. Det är ju inte bara ett nyttofordon utan även en hobby för mig.
I somras rev jag ner innertaket och tog ur gammal eldragning och passade på att sätta i ny radio och högtalare så nu är det riiiiiktigt mysigt i kupén.
Har du någon bild?
Hej,
Bild kommer, just nu är allt hemma "inpackat" p.g.a
renovering.
"kutts" de va det bästa jag kom på då jag just blivit med
traktor och inte lärt mig alla facktermer än.
"Kuttsarna" sitter vid infästningen av grävaggregatet i traktorn. en på vardera sida om bommen. kan va stopp för svängning av
bom. är som en stöt dämpare med infästning i maskinen men "öppen" i slut ändan.
Hoppas den beskrivningen klargör vad jag menar med kutts.
Har tittat lite på det och tror att ev. en åtdragning av insex bultarna kan hjälpa i steg 1, men måste säkert byta
packning mellan klämring och huset. vid den insattsen byter jag även simringarna runt kolven.
Min orginal radio är också död
Har tänkt fixa den bara för att ha den kvar om det går!
Sk ta en titt i helgen på maskinen och se om jag greppar "bakre motorhuvens" plasering.
Detta ska bli kul, har alltid önskat mig en grävare!
M.v.H
Magnus