Äntligen vart det tätt Nu blir det montage av diverse plåtar och dyl sen blir det bromspedalen som måste få sig en översyn då det bromsar fullt hela tiden Snart kan man även städa ut allt bråte ur garaget
Det vart nya hylsor från BA trading denna gång glömde även lägga upp en bild på verktygen jag fick låna av Bilbolaget lastvagnar i Söderhamn så den kommer också här
Rev bort bromspedalen idag, det mesta gick skapligt att lossa fick lägga lite värme på skruvarna som satt i aluminium men till slut så släppte dom. Efter en hel del övertalning lyckades jag även få lös tappen som pedalen trycker på den satt nå fruktansvärt i plastbussningen! Fullkomligen älskar aluminium eller inte Men hydraulikdelen verkar helt ok inget kärvande eller skador så jag hoppas att problemet var tappen som fastnat i bottenläge = fullbroms Lite bilder som vanligt
Det får vara så länge, den sitter ju ändå med en skruv där uppe!
Jag tänkte på en sak. Saknar torkararmen till bakrutan. Motor och spolning fungerar fint. Kan du mäta längden på din torkararm + längd på torkarbladet? Stort tack!
Då har jag lyckats få ut maskinen ur sin tillfälliga bostad. Fick låna en maskin och lyfta spirorna till hakiställningen så jag kunde palla under. Nu när man kommer åt det mesta så finns hur mycket jobb som helst igen Åkte på ett litet bakslag gällande bromspedalen dock i hydrauldelen denna gång. Sliden till främre kretsen fastnar tydligen, dock ej till tank utan på full broms. Dock räcker det med att demontera och sätta ihop för att det skall funka men så kan man ju inte hålla på. Problemet infinner sig när den stått en stund. Så jag får forska vidare på detta när tid infinner sig. Lite mycket nu! Här kommer några bilder och nån videolänk från dagens provkörningar. Lyckades även låna en skopa så jag kunde testa lite på allvar. Nu får redskaps jakten sätta igång.
Nu fungerar bromsarna som dom skall hydraulik mässigt också. Visade sig att det satt skit i oljekanalen på den övre sliden hade rengjort den första gången men helt klart är att jag hade skit i systemet men efter oljebyte nr3 så verkar problemet vara borta iaf för ett tag
Generatorn laddade dåligt för att säga inte alls, men det var inte så konstigt när man såg kolen eller kanske ska säga knappt såg dom Men en ny komplett kolhållare för 75kr så var det problemet löst
Där går det undan! Nyrenoverad motor och frisk transmission? Hur ska du göra med skärmarna. Plast eller nya med gamla som mall? Har själv skärmar som nästan är bortrostade. Är din kassett också stelopererad? Såg någonstans att det ska vara en hydraulkolv man kopplar in med snabbkopplingar efter man kopplat bort lastaren. Har inga stödben heller.