Rak 10 är segare än ATF och klart uttalat att maskinen blir som sirap när det är kallt. Dessa gamla järngrisar kräver tyvärr lång uppvärmning. Fullgasvarvningar är inte en OK metod.
MN
MN skrev:Rak 10 är segare än ATF och klart uttalat att maskinen blir som sirap när det är kallt. Dessa gamla järngrisar kräver tyvärr lång uppvärmning. Fullgasvarvningar är inte en OK metod.
MN
Björn.O skrev:Jag hade nog börjat med att prova byta eller shimsa fjädern för kopplingstrycket. 9 Bar är väl i underkant.
Och vid start i minusgrader så skulle jag inte ens prova lägga i en växel innan den varmkörts 10 minuter på förhöjd tomgång.
MN skrev:Hasa dig under maskinen, bort med tråg och sil. Identifiera vilket kopplingspaket som är 1B och 2B. Ha en medhjälpare som "växlar" med tryckluft samtidigt som du kollar och LYSSNAR om det skiljer på de två växlarna.
MN
Återgå till Hjullastare/minilastare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster