Dåligt med tid för att skruva i nuläget.
Ventilerna justerades igår. Det var nog bland det värre jag sett, över 2mm
spel på några av dem, nästan så att man funderar på om någon som inte riktigt vet hur man går tillväga har justerat innan.
Resultatet då?
Jo den blev lite starkare, ingen svartrök att tala om längre. Maxvarv obelastad är dock samma, så det felet sitter väl i pumpen.
Vid körning, något bättre, lite mer klipp i den framför allt på gårdsplanen.
Kompprov skall göras när tid finns så att man får lite mer att gå på.
Körde en längre sträcka med några ordentliga backar.
Vid full gas och med plan mark/lite motlut så varvar motorn ca 1900rpm, hastigheten ligger på ca 25-27km/h.
När det börjar branta till i backen så behålls varvtalet, men hjulhastigheten sjunker. Man blir tillslut tvingad att växla ned till 2an.
Även här hålls varvtalet på ca 1900rpm och hastigheten är klart låg för varvtalet.
Det kanske är helt normalt på dessa?
Är dom så motorsvaga i förhållande till vikten att en ordentlig uppförsbacke blir att likställa med ett stallvarvsprov med låsta
hjul? Känslan är att man till slut blir stillastående om man fortsätter på 3an..