Brasse72 skrev:Hmm. Hittar tyvärr inte i verkstadshandboken hur man justerar så den börjar ladda tidigare
Nej jag blev lite fundersam. Nu när jag tittar närmare så ser fjädern ut att vara shimsad till rätt tryck.
Den shimsningen bör inte ha kunnat ändrat sig/slitits så mycket som du beskriver.
Du får riva ventilen och se vad du hittar om det nu är en sådan. Håll koll på alla små kulor, fjädrar, backventiler,
shims och annan bråte så det hamnar på rätt plats..
Självklart fördärvade bilduppladdningen bilden så den blev oläsbar tyvärr.
Hur ser oljan ut i bromssystemet? Finns flera versioner på 4200B/L50, i de senare L50 har man inte längre ett separat hydraulsystem enbart för bromsarna.
Har du bytt filter någon gång? Om de finns så sitter det ett tryckfilter nere vid ventilen och ett returfilter uppe vid oljetanken(om den finns dvs..)
Laddar den på bromstrycket snabbt när den väl börjar ladda och stannar vid ca 140bar? Sedan står det ju att den ska ladda på vid ca 120bar. När börjar din ladda?