Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

L35B -99 driver bara bakåt

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjullastare och minilastare här

t0mmy1234 (trådstartaren)

#1 » 19:05:19, 03-11-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Var ute och plogade vägen alldeles nyss och skulle vända i en korsning, la i backen och sedan vägrade fram-växeln gå i.

Det är juh hydrostat-drift på den och jag har provat 1 och 2:ans växel, har provat växla med vanliga spaken vid ratten + r/f knapp och joystick växeln, har provat trycka diffspärren på joysticken och bänglat lite hit och dit men den vägrar gå i.

Fick backa hela vägen hem tur att jag hade utrymme och vända vart jag var :)

På instrumentering så lyser "back-pilen" respektive "fram-pilen" när jag växlar precis som att allt är ok men när jag gasar med frammen i så händer inte ett skit :/

Tacksam för svar!
/ Tommy
t0mmy1234
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:40:12, 11-03-2010
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L35B -99



Turbodiesel

#2 » 19:16:16, 03-11-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Börja med att kolla f/b magneternas kontakter på hydrostatpumpen, samt kablarna till dessa.

Var försiktig, lätt att förstöra kretskortet/maskindatorn med ovarsamt experimenterande.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

t0mmy1234 (trådstartaren)

#3 » 19:42:01, 03-11-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu funkar den igen! :) Har hört att nånting ska typ nollställas ifall man har urkopplat batteriet en halvtimme så jag drog ur den samt drog ur båda kontakterna till magnetventilerna och rengjorde, det var lite fuktigt därinne. Vet inte nu vad det var som löste problemet, om de bara var att den stått ett tag o blivit lite kallare, att den "nollat" sig vad nu det är eller om de var dålig kontakt till magnetventilerna. Hursomhelst tusen tack för din snabba hjälp Turbodiesel! :D
t0mmy1234
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:40:12, 11-03-2010
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L35B -99


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se