Körningen jag haft de senaste 7 åren består av att flytta runt grejer på en stor industri med hjälp av pallgafflar, maskinen rullar ca 6-8/ dag, i detta fall är nog lock-up klockrent
När Ljungby släppte "nyheten" sa man upp till 25% bränslebesparing men om man räknar 5% av 10l/h * 10 000h= 50 000 med ett bränslepris på 10kr/liter, alltså break even vid 10 000 timmar och bränslet lär ju inte bli billigare Lägg även till högre komfort/ lägre ljudnivå samt högre produktivitet, vid snöröjning borde det också vara suveränt då det går lite fortare & samtidigt tungt om den förmår att slå i förstås
Trodde bara att den slog i på 4:ans växel men är det som Jimmie skriver så blir det bara bättre & bättre, med lite vilja går det att få ihop vilken kalkyl som helst men helt klart är det svårt att räkna hem på mindre maskiner som inte går mycket efter väg.
Tror att leveranstiden på en Ljungby var ca 6 mån före "krisen" men sjönk till 3 mån efter....borde väl vara på våg upp igen