Har monterat främre bromsklockan nu. Fick bra hjälp med kopplingar av Micke på Slangsnabben, och kaffe också. Har även monterat på huven med hjälp av madamen.
Bromsklocka modifierad och på platts.
Det gjorde susen med huven.
Hittade oljeläckage från hjulväxeln. står i valet och kvalet om jag ska plocka isär det hela
Dags att göra lite inlägg igen. Även om det verkar som att jag inte gjort något på hela sommaren så är det motsatsen. Jag har jobbat som en blådåre.
Här kommer bilder från sommaren.
Elen var en katastrof så till slut bytte jag ut hela skiten.
Och tillverkade en till panel på höger hand.
Bror svetsar in klackar.
Styrkolvarna läckte olja och togs lös för ompackning.
Tillbaka med tapparna som satt så jävligt att jag mördade ett 10 tons biltema domkraft och fick köpa det här istället. Fick även svarva om en tapp för nån nöt hade försökt driva lös den med en vanlig slägga och smitt den till en trattkantarell.
Pga generatorbytet fick jag också byta svängningsdämpare för remmens skull.
Nöden är uppfinningarnas moder.
Dom satt ganska bra.
Senast redigerad av löviksbon 10:20:45, 31-08-2010, redigerad totalt 1 gång.
Provstartade raktorn förra helgen tillsammans med ett gäng grabbar. En liten flaska Asti Cinzano för att fira & en flaska wiskey för att dränka sorgerna.
Men det blev som tur var Asti Cinzanon som blev drucken.
Dock Läckte nipplarna på oljefiltret till växellådan samt pissade det ur axeltätningen på höger lyftkolv.
Men den åkte jag in till Slangsnabben med och lånade deras arbetsbänk och monterade packningssatsen jag beställt, så nu är det snustorrt.
Idag har jag börjat renovera bromsoket fram höger så jag kan testköra snart. Mycket rengöring blir det och hona ur cylindrarna från rost och skit.
Höll på att montera skraptätningarna, men då blev det dags för träning.
Får fortsätta i morgon.
Skulle behöva lite hjälp från något erfaret elsnille här på forumet.
Jag har monterat varvräknaren från lastbilen i casen. På räknaren finns två stift, (G), (-). Jag kopplade (G) till givaren och jordade (-) men inget händer. Ska jag pröva mata (-) med plus och se vad som händer eller är det risk att jag förstör mätaren.
Har idag tillverkat färdigt länkaget mellan växelspaksvajern och sliden på växellådan som jag inte fick med.
Mäta på en höft och det funkade på första försöket. Nu längtar jag tills i morgon då jag kan provköra traktorn på riktigt.
Tänk vad bra att det finns snälla personer som kan hjälpa till och visa hur man använder plåtkap och plåtknäck.
Sitter bultat på fästet till convertern. Fick till längderna på öronen på första försöket.
Senast redigerad av löviksbon 22:02:36, 18-09-2010, redigerad totalt 1 gång.
Idag fick jag äntligen köra det jag offrat hela sommaren för. Det ända tråkiga var att motorn tjuvstannade för mig två gånger. Och andra gången ville den inte gå igång.
Men det visade sig att "Nödstoppen" i form av ett snöre med en kvist i änden i hytten drogs åt när jag svängade. Jag installerade den pga att jag inte har fått tag i en stoppvajer än. Sen gick det som hejsan på alla växlar.
Har fått in sätet i raktorn nu, mycket härligare att köra.
Skumgummit och konstlädret runt sätet var båda åt h-vete. Så jag beställde nytt skumgummi och köpte nytt konstskinn och började leka tapetserare med tjejens symaskin. Det är betydligt lättare att jobba med en skiftnyckel i handen.
Men det gick till slut att få ett någolunda resultat.
Monterat i raktorn.
Mjukt och skönt. Den nytillverkade panelen syns bortanför sätet med varvräknaren från N86:an som inte vill funka.
Här är givaren till varvräknaren. Någon som känner igen modellen? Det sitter en liten skruv på sidan som jag får för mig ska vara jordad.
Tillägg efter 54 minut(er):
Kom på en liten fråga till. När jag provkörde så levde hydraulpumpen om när jag körde rakt, men inte när jag svänga. Är det någon inställning av överflödet eller nåt tro
Hej jag har en lite fråga.
Jag har en case w20 också och ni har axlen som driver hydralpumpen gått sönder (tydligen en sjuka på dessa).
Skulle du kunna läsa av din skylt på din låda va det är för beteckning på lådan då min skylt inte finns kvar (kolla bilden)
Sen undrar jag om nån har koll på om denna axlen går att byta utan att ha i tu lådan?
Har inte lyckats få tag i nån sprängskiss.