1. Att det blir smort även om chaffören inte bryr sig om det.
2. Kräver ingen dyrbar arbetstid som ev. måste betalas ut med övertidsersättning om det inte hinns med under ord. arb.tid.
3. Smörjer när det behövs, bättre med lite fett ofta än mycket en gång / dag (eller hur ofta det nu smörjs..).
4. Den viktigaste av allt: Fettet kommer in "på alla sidor" då maskinen är i rörelse när fettet pressas in, i stället för att bara tryckas in på den "avlastade sidan" där det är minst
motstånd.
Ett rätt monterat / anpassat c-smörjsystem levererar bara ut den mängd fett som behövs vid varje inviduell smörjpunkt. Ett felaktigt system bara "kladdar ut fett" eller i värsta fall smörjer för lite...
Kanske jag som är jäkligt långsam, för jag klarar INTE att smörja en lastmaskin på 10 min, speciellt inte med vanlig
handpump.
Vill självklart ha alla leder avlastade när jag smörjer och helst smörja i 2 olika vinklar för att säkerställa att fettet verkligen kommer in överallt i lagringen.
-Gäller bara att hitta ett c-smörjs. som har ögon och själv kan göra daglig tillsyn, sen är det helt optimalt...
Erfarenhet är inget som går att köpa, det måste man slita hårt och länge för att få tillgång till!
Inte dött, -bara tröttnat och slutat att skriva på forumet...