Lite nya bilder igen. Maskinen har faktiskt gjort lite nytta i sommar.
Assisterat Lundmarks H12:a med att fixa lite tomtytor.
Det blir mycket gjort när man samkör H12 och 4500 !
Och när den nu funkar så bra så fick den ett nytt 35mm stål på skopan.
Och lite skruvande har det ju blivit också. Fixat småsaker som inte har blivit gjort.
Plockade bort kylpaketet eftersom AC:n inte är i drift. Fint att slippa andas luft som har passerat genom det äckliga paketet...
Klippt och klistrat ihop en dekal för växlarna som liknar originaldekalen. Smidigt att kunna se vilket växelläge som är i bara genom en snabb blick på spaken.
Nedersta fotsteget fick bli en variant med gummiplattor. Original är ju nån komplicerad konstruktion med vinkeljärn och vajrar.
Kompressorn läckte lite olja från bakre locket. Givetvis hade det fastnat nåt jävulskt så det gick sönder vid demonteringen... Det visade sej också vara av nån ovanlig modell som var lite halvsvår att hitta.
Stort tack till Johan på BA Trading som ides leta bland gamla kompressorer och hittade ett beg lock!