Med hjälp i verkstan så är nu hjullastaren nere på alla fyra
hjul igen! Känns lite overkligt då jag bara för några dagar sen kände mig långt efter tidplanen. Men det går fort när man är två.
Originalets URL: http://i170.photobucket.com/albums/u273/powq/cat920/9B567A2F-17DD-420B-92B9-388E69934EB0.jpgTorkade rent alla skims, monterade ny
o-ring och drog dit. Vi kollade ingreppet mot kronhjulet och det var lite långt in, men då det inte fanns fler skims så får det vara så.
Originalets URL: http://i170.photobucket.com/albums/u273/powq/cat920/7D9B8184-F46D-40BC-A1FF-42268FEA038B.jpgBakre locket åkte på med ny o-ring. Det upptäcktes också slitage i brickorna som håller de små diffrentialdreven på plats i axialled. Men jag bestämde mig för att det får gå ändå. Nya brickor gick att få till på mån-tis men då blev vi tvungen att öppna navreduktioner och dra ut drivaxlar för att sen lossa hela slutväxeln.
Originalets URL: http://i170.photobucket.com/albums/u273/powq/cat920/DAC02240-1A28-41C4-B213-217A635BB8D3.jpgBakre brygga komplett, fastskruvad och infettad med mycket fett!
Originalets URL: http://i170.photobucket.com/albums/u273/powq/cat920/01802824-EFF7-4242-ACA0-9B40F1F6C4B6.jpgFrämre brygga på plats. Blev ett par-tre mm
spel mellan flänsen på plastbussningen och bakaxeln. Så det är det maximala avståndet som plastbussningen kan röra sig i bryggan. Men förhoppningen är att den ligger still.
Originalets URL: http://i170.photobucket.com/albums/u273/powq/cat920/2813F675-A9F1-4943-AE65-96D0063766CC.jpgSen åkte "pallbocken" undan och traktorn ner på golvet! Vilken seger!
Kvar är att fylla oljor och lufta bromsar. Sen blir det uppstart och justering av tomgång. Därefter hoppas jag att det finns snö kvar att skotts