Björn, blir göra ett ordentligt luftningsförsök när nya bränslefiltret kommer, ska prova den metod du föreskrivit!
Originalets URL: http://i170.photobucket.com/albums/u273/powq/cat920/A1752549-18C6-43B7-A1A0-F9AFCF4D1306.jpgEtt bevis på att den faktiskt står på egna
hjul även om den inte går för egen maskin....
Originalets URL: http://i170.photobucket.com/albums/u273/powq/cat920/9B604BFF-DBFA-45C2-9AB1-B446C6D40811.jpgSerienummret/partnr på pumpen... tror jag... EDIT: partnr för locket. Pumpen verkar heta: 6N-282 eller 6N-243 (och Pon-Cat vill ha 94000kr för den!?)
Originalets URL: http://i170.photobucket.com/albums/u273/powq/cat920/153D2FFE-4F2D-4C93-84E6-F23FF5C1BBA1.jpgJag har öppnat och smörjt upp den här delen, såvitt jag kan se, och läsa mig till, så är denna mekanisk till för low idle och high idle inställningarna OCH att skapa ett mekaniskt "läge" för avstängning. Om inte fräscht bränsle, bränslefilter och ordentlig luftning fungerar så blir det att ta av det stora locket på pumpen (där serienummret står) och kolla att alla "sleeves" rör sig när man ändrar gasreglaget.
Det verkar också finnas någon form av övertrycksventil-funktion i själva pumpelementet om jag förstått rätt. Vilket i teorin skulle innebära att om spridarna totalt rostat/ärgat ihop och pumptrycket inte orkar öppna spridarna så kommer bränslet gå runt i pumpen. Men det verkar väl lite väl långsökt att alla fyra
spridare skulle fått samma sjukdom samtidigt?
Och den uppmärksamme ser att low-idle skruven saknas helt på bilden, men den inställningen var redan fel så jag mådde inte så dåligt över att ta lös den. Rörde inte high idle.
Dokumenten som jag läst i har jag PM:at Holger om att lägga till under downloads. De var för stora för den vanliga filuppladdningen.