Vänt en
slang kapat av 10mm på 2st hoppas det var sista ändringen..
Tysk skryt lapp
Hade faktiskt klarat sig utan å smälta va en liten skada på den ena men gick att fixa med lim,blev ej synligt.
Lite
regulator bild. Kom just på det nu att det finns nog ingen elektrisk stoppventil på motorn utan att man måste montera en extern stoppmagnet på armen.Omodernt å jobbigt med stoppvajer, Men får bli ett senare dilemma. Behöver ju inte stoppa för än man har har startat så att säga
.
Dammigt o skitigt blir det när det bara står.
Resultatet av att pressa slangar för tidigt,TRODDE jag hade räknat ut färdigt men det sket sig, så nu bev det omkastad plats på slangarna. Och så blev det som det skulle va kopplat enl reservdelskatalogen ,Jag hade gjort tvärs om med mening meen så blev det inte nu iafa.
Utan fick kapa isär den ena kopplingen och svetsa ihop med ett ämnesrör som förlängning.samt böja den ena 90 lite grand.Blev väl inte det värsta. Blev ju inte till och göra nya slangar när kopplingarna kostar ca 300kr st +
hylsa, och slang för 400kr-m. Och dessa slangarna är som de är när man pressat går inte att vrida en millimeter. Småslangar brukar ju gå att efterjustera en aning.
Varför jag inte pressade slang som räckte till pumpen direkt? Spara några kronor
och få mer jobb. Och att det blev mindre knäck på slangarna på detta viset.. Bara lite lagom böj nu, de som satt där hade nog herr Skarp Böj böjsson gjort ritningen till.
(Den blå plasten bakom halvmånarna är bara ett tillfälligt täcklock , för den som funderade på att, va i blåsvedda fan där ska det ju inte va en sån
packning)