Blev även klar med mina gafflar också för ett tag sen och dom har hittills funkat till belåtenhet. Kvar är att måla kolvarna och att klamra lite slang. Känns lite overkill mä hydrauliska gafflar hemma på gårn..
Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
digger85 skrev:Att byta tankgivare var inget stort jobb! Skruvade bort bultarna som håller kylarmaskeringen så att den gick att fälla bakåt. Sen ur med lådan som sitter ovanför tanken. Sen gick det utmärkt att komma åt att skruva ur den uppifrån.
Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
osla skrev:Den erfarenheter har av trans urkoppling är att det blir väldigt ryckigt då man får bromsa så pass hårt innan den kopplar från så då den slutar dra så flyger man i framrutan.
Ska tillägga att det är på betydligt nyare maskiner, Volvo f och g serie, och kanske går att justera
Salaman skrev:osla skrev:Den erfarenheter har av trans urkoppling är att det blir väldigt ryckigt då man får bromsa så pass hårt innan den kopplar från så då den slutar dra så flyger man i framrutan.
Ska tillägga att det är på betydligt nyare maskiner, Volvo f och g serie, och kanske går att justera
Men det är väl egentligen inte för än man står still man vill att den ska koppla ur!?
För min del är det ju vid tömning av skopa man vill kunna varva upp utan att den ska börja dra och då är det ju bara att trycka till lite hårdare på bromsen och gasa
digger85 skrev:Ja det sitter ju 3 tryckgivare på bromsventilen. Tror att 2 är för bromsljuset och den tredje som ser lite annorlunda ut är till urkoppling av driften?.. Men som sagt Martin så är det väl bara koppla in sig på bromsljuset och ta styrning därifrån upp till reläet.. Får se om det finns nå tid över till att kolla upp det i helgen..
Återgå till Hjullastare/minilastare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster