digger85 skrev:Kul att det va så lätt fixat med urkopplingen.! Att det är tre givare är för att 2 givare är till bromsljuset o en är till urkopplingen. En givare till varje bromskrets. Bara att grena jorden från ena givaren och över till den andra givaren. Sen gör du lika med plusmatningen. Hur tycker du det funkar med urkopplingen då?
Så kan det ju vara, men jag använder endast en givare för bromsljuset.
Det är lite ovanligt måste jag säga.
Men den kopplar ur vid ett bra tryck på pedalen, den lägger inte ur om man bara bromsar för att sänka hastigheten utan när man trycker till lite extra så kopplar den ur, men tidigare har jag ju alltid lagt ur växeln med spaken, men från börja glömde jag att lägga i backen när jag tippat, tittar bakåt släpper bromsen och åker framåt, inte så bra när man tippar snö utför en slänt, men det är ju en vanesak. Sen har jag en liten tendens att fortfarande ha lite gaspådrag när jag släpper upp bromsen och min maskin har en liten ful ovana att slå i backväxeln så det rycker till, växlar man "manuellt" så har man för vana att helt släppa gasen och då funkar det lite bättre. Sen en annan sak är att när jag backat och lägger i framåtväxeln så använder man ju den som lite broms samtidigt, iaf jag eftersom mina bromsar är väldigt dåliga för tillfället, men med urkopplingen aktiv så funkar inte det utan man måste släppa bromsen för att kunna bromsa så, om du förstår hur jag menar, var och skottade fram en bil ur blötsnön igår som fastnat i en backe och det var väldigt spännande måste jag säga, jag har tillräckligt med luft för att växeln ska läggas ur men inte tillräckligt bra bromsar för att få stopp i nerförsbacke.
Lycka till!