Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

Kretskort Volvo L30-45

20 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera hjullastare och minilastare här

Hasse.69

#16 » 20:43:33, 28-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

E0503 betyder att felkodsminnet är fullt, troligtvis har du kortslutning i kablaget någonstans.
Swecon har inget att koppla på dessa maskiner, ska du mickla med ECU:n så har den ju fortfarande minnet kvar efter du bytt reläer.
Vilket troligvis inte är nödvändigt, vad som är nödvändigt är att hitta kortslutningarna.

Mvh, Hasse.
Fyller man i sin profil vart man bor så blir det lättare att rekommendera någon som kan hjälpa till.
Glöm inte att donera, mycket go information och hjälp här det kan ju vara värt några kronor. :thumme:
Hasse.69
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 08:50:39, 12-05-2015
Ort: Vadstena, Östergötland.
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: VOLVO L20B-L50F



kullagard (trådstartaren)

#17 » 08:26:08, 01-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hasse.69 skrev:E0503 betyder att felkodsminnet är fullt, troligtvis har du kortslutning i kablaget någonstans.
Swecon har inget att koppla på dessa maskiner, ska du mickla med ECU:n så har den ju fortfarande minnet kvar efter du bytt reläer.
Vilket troligvis inte är nödvändigt, vad som är nödvändigt är att hitta kortslutningarna.

Mvh, Hasse.
Kan man plocka bort felkoderna själv,om nu inget kopplas på ecu:n.

Skickat från min PRA-LX1 via Tapatalk
kullagard
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:45:11, 31-03-2015

Hasse.69

#18 » 18:15:38, 01-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

De försvinner av sej själva om du bryter huvudströmmen en halvtimme eller så.
Fyller man i sin profil vart man bor så blir det lättare att rekommendera någon som kan hjälpa till.
Glöm inte att donera, mycket go information och hjälp här det kan ju vara värt några kronor. :thumme:
Hasse.69
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 08:50:39, 12-05-2015
Ort: Vadstena, Östergötland.
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: VOLVO L20B-L50F

kullagard (trådstartaren)

#19 » 22:59:59, 01-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hasse.69 skrev:De försvinner av sej själva om du bryter huvudströmmen en halvtimme eller så.
Mitt problem som gör att jag överväger att reparera kortet är att var 3-5 gång jag stänger av den går den i 0503 läget och går inte att starta.Bryter jag huvudströmmen är det bara att starta. Så ett alternativ är att montera en elektrisk huvudbrytare som kan manövreras inne i hytten. Finns det någon nackdel som visar sig senare med en sån lösning?

Skickat från min PRA-LX1 via Tapatalk
kullagard
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:45:11, 31-03-2015

Hasse.69

#20 » 23:06:59, 01-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du har ju fortfarande kortslutning någonstans som inte är åtgärdad.
Huvudströmbrytaren löser symtomet men inte ursprungsfelet.
Fyller man i sin profil vart man bor så blir det lättare att rekommendera någon som kan hjälpa till.
Glöm inte att donera, mycket go information och hjälp här det kan ju vara värt några kronor. :thumme:
Hasse.69
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 08:50:39, 12-05-2015
Ort: Vadstena, Östergötland.
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: VOLVO L20B-L50F


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se