Montering av röret var ganska enkelt. Samtidigt sänktes locket på hydraultransmissionen inför
olje+filterbyte, och det var väl tur det. Ena fästet på skålen som sitter under det stora kugghjulet hade brustit och medfört att den kommit i
kontakt med kugghjulet, som agerat metallfräs
Har för mig det kugghjulet har med lågväxeln som finns på maskinen. Går att köra jääättesakta.
Skålen svetsades, oljesilen rensades och rengjordes. Det spån som fanns såg ganska normalt ut. Några rullar från tidigare startmotorhaverier bland annat. Ny
packning till locket finns på OiE för 80kr.
Nu går den som aldrig förr!
Märks en förbättring i dragvilja efter reparationen, om den beror på röret, filter,
olja eller något annat får vara osagt.
Det fanns ett mystiskt
läckage på banjonippeln på främre bromsröret. Bytte till rätt sorts brickor runt banjon och drog åt.
Nu läckte det plötsligt dubbelt så mycket
och dessutom innanför båda hjulen!
Slang fick bli lösningen. Rätt längd på
slang ska ordnas senare.