Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

Däck 24" till lastmaskin

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjullastare och minilastare här

quazu (trådstartaren)

#1 » 17:53:29, 17-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tjena.

Jag har en hjullastare som har 24" fälgar original dessutom någon udda 5 bultad variant.
Just nu sitter det 405/70-24 på den, detta är dock inte original och den blir rätt låg med dessa däck.
Då dem också börjar bli rätt dåliga så började jag leta nya i originaldimensionen 455-70.
Insåg snabbt att detta är en udda dimension, dem enda jag hittat i sverige har varit rätt dyra runt 10k styck med moms.
Detta tycker jag är på tok för dyrt på min lilla gårdstraktor, svårt att motivera däck för 40% av maskinens värde.

Så började kolla runt lite och har hittat endel i england på bigtyres.co.uk för runt 3-400£ styck, är det någon som testat beställa därifrån?
Storleken 17.5L-24 är ju nästan identisk med 455-70, så tänkte köra på några sådanna.

Eller finns det något annat ställe som säljer skapliga däck till rimliga priser?

Mvh
quazu
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 23:53:26, 06-02-2018
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Venieri 7.63 -2002



dennis_f

#2 » 23:16:12, 11-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Blev det några däck från england? Jag har skickat en förfrågan på fraktpris på några 15.5-24 från bigtyres.co.uk få se om det är värt det. Priset för däcken är ca 50% jämfört med i Sverige. (2500 jämfört med 4800)
dennis_f
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 12:01:01, 06-11-2011
Ort: Piteå
Maskintyp: Traktor


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se