Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

Kramer och JCB hjullastare. Erfarenheter och åsikter.

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjullastare och minilastare här

sailing (trådstartaren)

#1 » 19:49:34, 27-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er!

Jag har under de senaste månaderna under vinterunderhållningen , sett väldigt många JCB 406, JCB 409 , JCB 411 och Kramer hjullastare för snöplogning.

Även på byggplatser ser jag väldigt många JCB hjullastare.

Jag undrade rent generellt vad era åsikter och erfarenheter har varit med JCB och Kramer hjullastare. Några specifika fel som drabbar dessa maskiner? Hur stabila är dessa maskiner från båda tillverkare? Mycket elektronikfel?

Vi funderar på att köpa en maskin som kommer huvudsakligen användas under snöplogningen och kanske..”kanske” gaturenhållning.

Många mekaniker har avrått mig från att köpa nya hjullastarmodeller då de påstår att nya hjullastare är mycket elektronik känsliga. Speciellt under vintern, när det är många minus grader och maskinen står ute i kylan, kan elektroniken ställa till det och maskinen kan vägra starta.


Tack på förhand!
sailing
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:28:59, 15-05-2016
Ort: Stockholms Län
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Davids Trädvård

#2 » 20:12:44, 27-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,
Ta risken att svara, kanske inte det du är efter...
Har en gammal Kramer 5 tonnare model 512 med 10 000timmar, dvs inget elektroniskt i den, och är särskilt nöjd med fyrhjuls styrningen och den stabiliteten det ger maskinen.
Att den startar i kylan utan tvekan utan någon form av motorvärmare är mycket värt det med.
Kan bara intyga att den är mycket välbyggd, bra kvalite rakt igenom, annars hade den nog varit skrot lång innan jag köpte den med tanke på hur vansinnigt missköt exemplar jag köpte/hade råd med.

Lycka till med inköpet, David

1 person gillar det här inlägget.
Davids Trädvård
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 09:28:08, 15-09-2014
Ort: Mariefred
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Kramer Allrad 512sl, Greenmech quadchip 160, woodmizzer lt 40, Stihl motorsåg från ms170T till ms 880, Case Cx 75sr


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Tigertuffing och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se