LeifAndersson skrev:Hur kommer man in i en sådan hytt? Bakhängd dörr och ingen båge framåt att greppa i. Tar man en jäkla fart och springer upp för "trappen"?
Skulle vara intressant att få en bild på hur det lösts med handtag för vänster hand. Tänker montera det nyare backspegelsarrangemanget på vår 4300 och kapa bågen ungefär på mitten för att få något att hålla i när man klänger in, men har låtit det vänta när jag inte riktigt har klart med hur det ska lösas. Att bågen sitter där den sitter beror på att aggregatet svänger så mycket att det t.o.m. når dörren om den står på glänt och därför har bågen flyttats ut så aggregatet hamnar på insidan bågen vid fullt styrutslag. Så därför vore det intressant att se hur Volvo löste det helt utan båge.
Ingen som har koll på vad det där är för hytt egentligen? Den ska ju inte finnas, men trots det så har det dykt upp några få exemplar i det utförandet. Är säkert en exportvariant på något vis, men varför ser det då ut på det viset. Hade Volvo "överlager" på den gamla hytten så några till någon mystisk marknad byggdes om på höger sida och fick modernare skjutrutor? Måste ju finnas en förklaring till den där mysko varianten, och jag har sett den på bild tidigare på salumaskiner i utlandet. Och också med två dörrar, men det är lättare att förstå om det krävs två dörrar på någon marknad att man tar något som finns i lager, men denna hybrid är svår att förstå!
Nere på höger sidan finns handtag sen är de lätt att greppa på insidan ser inga större problem med det