Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

Jcb409 års 2015 låg tomgång vid start och svarar ej på gasen

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjullastare och minilastare här

Andreas79 (trådstartaren)

#1 » 17:16:00, 22-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

Ett litet konstigt fel på min Jcb409 års 2015 550h.

När man startar den går den bara upp i 700varv i tomgång och reagerar inte på gaspedalen, och den känns belastad typ som när man kör hydraulik utan redskap de vibrerar mm.

MEN när jag rör på spaken till lastaren går maskinen upp i tomgång till 950varv och gaspedalen svarar igen... jag fattar ingenting... vad är det som skulle kunna generera detta beteende? händer varje gång jag stänger av och startar maskinen.
Sen vet jag inte om nästa observation är kopplad till detta men när jag rör spaken till lastaren klonkar de till innan den börjar röra sig, jag har inte för mig att den gjorde det tidigare...ska tillägga att det inte är jag som kör den här utan hoppar in ibland och testar prylarna men något är inte som de ska.

Tips kanske :-)

Mvh Andreas


Tråd löst

Andreas79
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:40:37, 27-12-2013
Ort: Södertälje kommun
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: EC55C,KX019,U-10,Weidemann,Swepac,HIlti




Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Hästpojken och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se