Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

Någon som har erfarenhet av Everun ER08?

318 inlägg • Sida 22 av 22
Diskutera hjullastare och minilastare här

Er1200

#316 » 17:22:26, 12-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hallå!
Har gjort en koll över ventilspelen på min everun er1200, men då slog tanken mig att när jag lix har plockat bort ventilkåpan så är de väl lika bra att efterdra toppen som man egentligen bör efter första varmkörningen och kontollera ventilspelet där efter. Är det någon som vet hur många kilo man ska dra?
Er1200
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 02:15:46, 30-10-2019
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Everun er12
Volvo L70
Terex tc20



sekas58 (trådstartaren)

#317 » 11:01:18, 06-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Borde återförsäljaren kunna svara på. Annars skulle jag rekommendera Möremaskiner, som är grossist och har ett stort lager med reservdelar till Everun.
Användarvisningsbild
sekas58
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 18:03:58, 19-02-2014
Ort: Kalmar
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Pel-Job EB200 XTV, Lastmaskin ZL 06 och snart en egentillverkat siktverk

torbjorn_forsman

#318 » 11:28:58, 06-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Moderna motorer har ju ofta topplocksskruvarna dragna över sträckgränsen, och sådana skruvar bör man inte efterdra. Hittar man en VHB för motorn borde det stå där.
Om det är nödvändigt med efterdragning på en viss motortyp så ska det stå i serviceschemat.

1 person gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Al, Google Adsense [Bot], inge och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se