Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

L35b, går sakta och hast mätaren visar noll

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjullastare och minilastare här

Wink1 (trådstartaren)

#1 » 17:20:42, 16-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej. Jag har precis köpt en l35b 2000, jag har några frågor som jag hoppas få hjälp med.
Hastighetsmätarrn visar 0 hela tiden.
Då man startar maskinen kall på högväxel så går den rätt sakta ungefär lika fort som på lågväxel men efter typ 2min så börjar den gå fort. Det är en 30 maskin.
Wink1
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:28, 16-07-2018
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: L35B



Hasse.69

#2 » 19:15:39, 18-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Chassinr är det första. :thumme:
Givaren till hastighetmätarn sitter på fördelningsväxellådan på höger sida framåt bredvid kardan.
Kolla kablarna och kontaktstycket, har du ingen givare där så är det ingen 30 maskin, vilket man kan utläsa av chassinr oxå.
Att den går sakta kan bero på massa olika saker, hur många timmar har den gått?
Hoppas du fick lite hjälp på vägen.
Mvh, Hasse.
Fyller man i sin profil vart man bor så blir det lättare att rekommendera någon som kan hjälpa till.
Glöm inte att donera, mycket go information och hjälp här det kan ju vara värt några kronor. :thumme:
Hasse.69
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 08:50:39, 12-05-2015
Ort: Vadstena, Östergötland.
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: VOLVO L20B-L50F

Wink1 (trådstartaren)

#3 » 11:41:23, 29-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej plåten med chassie nr finns ej kvar på maskinen. Säljaren skulle fixa en ny plåt . Det sitter en givare där kablar och stift ser bra ut så de är väl bara å beställa en givare då. Den här gått ca 5000tim, som sagt det känns som att den går på låg hastighet första 600metrarna sen kommer högväxeln i. Händer bara då den här stått över natten, ej varm.
Wink1
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:28, 16-07-2018
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: L35B


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: MekJan och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se