Turbodiesel skrev:Jag har inte rivit i nyare maskiner, så min erfarenhet sträcker sig till de första volvolopporna, de har bara två magneter på körmotorn.
En variabel körmotor MÅSTE veta vilken riktning maskinen är tänkt att röra sig med (vilken riktning hydrostatpumpen pumpar åt) antingen får den yttre riktningssignaler rent hydrauliskt, eller signal internt med hjälp av en solenoid.
Har du någon form av dokumentation kan det vara av värde, även bilder på pumpen & körmotorns typbrickor är tacksamt, ofta kan de berätta en hel del om regleringen.
motlow skrev:Hej Joe. Ja det stämmer att det är en a6vm 107 hydraulmotor, du verkar trevlig och insatt i detta.
Mitt problem är ju att jag inte vet när och hur Y10 ska vara aktiverad.. är det en av på funktion eller PVM styrt och vad är det som avgör när den ska få signal. Eftersom kretskortet är delvis trasigt i min maskin och köpa ett nytt är väldigt dyrt tänkte jag att det måste gå att lösa genom att koppla förbi på något vis.. den används endast som gårdsmaskin. // Henrik.
Återgå till Hjullastare/minilastare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster