Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

Vilken hjullastare ska jag ha?

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjullastare och minilastare här

Jörgen.k (trådstartaren)

#1 » 23:18:19, 08-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla glada!
Jag behöver byta ut min Zettelmeyer 502B från -96 mot något nyare med servospak i. Är helt slut i min axel/arm efter ett pass i den.

Använd till materialhantering/ gruskörning/ dra ett litet lastväxlarsläp (K-Vagnen 3000) mm

Försökt hitta/köpa en Zettelmeyer 602 från 97/98 men dom försvinner blixtsnabbt från blocket. Kollar på Volvo L30B som alternativ men kört fast i tankebanorna. Vad finns det mer för maskiner? Har dock några begränsningar för dom ställen där den används: Max bredd 2m och Totalvikt max 6ton

Budget max 350.000kr

Hjälp!!!
Jörgen.k
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:03:25, 22-04-2012
Ort: Stockholm
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: TAKEJOB TB260
Volvo L30GS



LeifAndersson

#2 » 08:10:51, 09-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du en Zettelmeyer och är nöjd med den så lutar det åt en Volvo när de är utvecklade ur Zettelmeyer, och har samma grundkonstruktion.
Då hamnar du i samma serviceorganisation som du är van med i dag, och är du nöjd med den delen i dag så har det betydelse för märkesvalet.
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

Jörgen.k (trådstartaren)

#3 » 08:24:07, 09-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Helt klart är jag nöjd med Zetteln, serviceorganisten har varit jag själv :-) så kan inte riktig säga hur det funkat.. Har kört Atlas AR65 en del och tokgillar den men den är för lite för stor, en kollega kör AR 40 och den är för liten för mig. Behöver kunna köra 2 ton på gafflarna (tex 2 pall betong) Så svårt detta
Jörgen.k
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:03:25, 22-04-2012
Ort: Stockholm
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: TAKEJOB TB260
Volvo L30GS

Jörgen.k (trådstartaren)

#4 » 23:00:27, 17-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Bild

Blev en sånhär tillslut, L30GS från 2014, lite stor men funkar väldigt bra till det jag ska göra med den.

7 personer gillar det här inlägget.
Jörgen.k
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:03:25, 22-04-2012
Ort: Stockholm
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: TAKEJOB TB260
Volvo L30GS


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Maskinhall och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se