Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

JCB 409 års 2015 600h startar ej

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera hjullastare och minilastare här

Andreas79 (trådstartaren)

#16 » 20:54:40, 22-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har mailat deras verkmästare idag så får vi se vad han tycker är rimligt, jag har skrivit ner dag för dag exakt vad som hänt och sagts samt hur de slutade så får vi se vad hans beslut blir efter det, jag har inga superförhoppningar jag vet bara att jag hade skämts livet ur mig om min firma hade stått för den prestationen, de handlar om lite yrkesstolthet.
Jag är glad att tekniker 1 inte fick sätta dit sin elgivare för då hade jag tvingas betala 25 000kr+moms då elprylar inte går att byta.
Sen vill man ju tacka er på forumet också som kommer med input och lite tips o trix på vägen.

Just nu är notan 5000kr för bärgning så vi får se vad som tillkommer jag uppdaterar.

2 personer gillar det här inlägget.
Andreas79
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:40:37, 27-12-2013
Ort: Södertälje kommun
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: EC55C,KX019,U-10,Weidemann,Swepac,HIlti



nimbus

#17 » 22:11:34, 22-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

mathiast skrev:Här i västra götaland är bristen på folk som vill jobba som mek så stor att det är närmast slagsmål om dom som kan nått och har du i stort sett mekat med en cykel någon gång så är det en merit vid nyanställning.
Det är lite så att även om man vet att meken inte har kompentens så skickas den ut ändå för att dom kunniga inte räcker till.

Ja det kan man ju förstå men att ta fullpris för en amatör måste ju vara nån typ av bedrägeri. Kunden har ju inte fått det han beställt
- "it always impossible until it´s done"

Favorit ordspråk: "så går det"

2 personer gillar det här inlägget.
nimbus
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:15, 13-01-2010
Ort: Västra Götaland
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: "Tjugotalet verkstadsmaskiner"


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se