Hej
Jag har en Volvo L50 -92 som bara gått 3700 timmar, motor D45 utan turbo. Den drar lite motorolja och ryker lite samt droppar hydraulolja från diffen på framaxeln. Jag fick tips om att byta ventiltätningar. Dom kan enligt tipset åldras och bli hårda.
Är det någon här som vet om man kan byta dem utan större ingrepp. Går det att byta dem utan att lossa på ventilerna?
Min förhoppning är att jag bara ska behöva lossa på ventilspelet.
Är det någon som har en sprängskiss på mekanismen som lägger i och ur diffen på framaxeln?
Tacksam för tips.
Nedan bilder på ett snöblad vi svetsade ihop förra vintern. Det sitter ihop med tryckstänger, på det sättet kan man justera bladet lite i vinkel. Snabbt att byta från skopa till blad utan att koppla på och av hydraulslangar. bredd 335 cm höjd 70 cm, funkar riktigt bra.
Det var sonen som ritade upp bladet på skolan, vi beställde sedan delarna utskurna.