Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

Kramer 312 SL årsmod 94-96

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjullastare och minilastare här

Sonen (trådstartaren)

#1 » 17:57:45, 06-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,min första tråd ska tydligen handla om Kramer 312 SL årsmodell ca 94-96.är det nog om här som har nån erfarenhet av dom?
Jag har blivit erbjuden att köpa den sån men jag hittar liksom ingen info om dom så som lyftvikt,vanliga problem,är det fyrhjulsstyrning på alla eller är det bara på vissa modeller?
det finns tydligen info på tyska men det är ett av många språk jag inte bemästrar.
det jag har fattat är att det är en luftkyld Deutz motor och hydrostatdrift.hur kollar man att hydrostaten är ok?
Jag skulle vara oerhört tacksam om det är nån som kan hjälpa mig.
Mvh/Marcus
Sonen
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:38:09, 27-12-2018
Ort: Jämtland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo fh12,Scania,Bobcat E85 bandgrävare



Turbodiesel

#2 » 19:06:53, 06-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

312:an av den årgången bör ha powershiftlåda (converter)

Vi importerade ett gäng begagnade kramers av olika storlekar runt -00. Och det var riktigt trevliga bekantskaper, pigga och stabila. Enkelt byggda utan en massa elektroniskt hokus-pokus som faller av eller slutar att fungera. Deutzmotorerna av den här serien är ganska skottsäkra, om de har olja och kylning. Däremot gör luftkylningen att det blir lite lurigare med varm hytt, ofta sköts den biten av en dieselvärmare.

Den minsta vi hade en tid (112SL) var en hydrostatmaskin med vattenkyld (Yanmar?) motor.

Maskinellt är det väl främst axlar, dess knutar och spindlar som ska bedömas extra noga.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

Sonen (trådstartaren)

#3 » 20:03:30, 06-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tackar för infon.hur ser reservdels tillgången ut för dessa maskiner finns det i Sverige eller måste man ge sig utomlands?
Sonen
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:38:09, 27-12-2018
Ort: Jämtland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo fh12,Scania,Bobcat E85 bandgrävare


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se