Jag tänkte dela med mig av hur ett enkelt membran byte kan växa lite.
Hade märkt att det läckte ut luft när jag bromsade, det hade pågått ett tag men nu skulle jag enkelt fixa felet.
Sagt och gjort så beställde jag nya membran till membrancylindrarna.
Demonterade och monterade de nya membranen, allt gick smidigt.
Men när jag provbromsade så släppte inte bromsarna.
Efter lite klurande så kom jag på att fotbromsventilen var fel justerad.
Justerade till ventilen och monterade ihop allt igen.
Vid provkörning märker jag att den ena huvudcylindern inte bygger något tryck.
River isär och ser att det fattas en packbox i cylindern, inte konstigt att den inte byggde upp något tryck.
Märke också att säkerhetsventilen släppte ut trycket och inte regulatorn.
Så nu fick även den en genomgång.
Nu äntligen fick jag bromsarna att funka som dom skulle, vilka bromsar det blev.
Nu jag äntligen fått lite fart så plockade jag bort tanken och tvättade ur den då jag har haft problem med alger.
Dom gömmde sig emellan golven i tanken.
Spolade med högtryck och värme som gjorde jobbet.
Gav även tankmätaren en omgång så nu behöver jag inte gissa hur mycket soppa som är kvar.
Riktade till skyddsplåten som skyddar tanken då förre ägaren backat på något stort och hårt.
Känns otroligt skönt att fixa dessa fel, lätt att vänja sig och prioritera annat roligare än att skita ner sig under en gammal hjullastare.