Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

Volvo BM L50 växelproblem

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjullastare och minilastare här

nikder (trådstartaren)

#1 » 00:12:00, 10-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.
Min L50 med APS saknar 2:ans växel. Startar på 3an o automatläget funkar mellan 3:an o 4:an.
1:an går för det mesta men man får växla några gånger mellan läge 1 o 2 för att få den att gå i ibland.
Har jag 2an i o trycker på kick-down på spaken så går 1an i så det verkar funka.
Har följt felsökningen i vhb för APS o blinkningarna på enheten är rätt, även för 2:an både fram o back men inget driv :help:
nikder
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 09:06:52, 08-04-2014
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo BM L50



nonisossose

#2 » 22:53:00, 05-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

nikder skrev:Hej.
Min L50 med APS saknar 2:ans växel. Startar på 3an o automatläget funkar mellan 3:an o 4:an.
1:an går för det mesta men man får växla några gånger mellan läge 1 o 2 för att få den att gå i ibland.
Har jag 2an i o trycker på kick-down på spaken så går 1an i så det verkar funka.
Har följt felsökningen i vhb för APS o blinkningarna på enheten är rätt, även för 2:an både fram o back men inget driv :help:


vad händer om du lägger i den manuellt?
nonisossose
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:02:52, 27-01-2019
Ort: inlandet
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

nikder (trådstartaren)

#3 » 15:28:52, 09-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Inget alls.
Det är heldött
nikder
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 09:06:52, 08-04-2014
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo BM L50

nonisossose

#4 » 14:38:33, 24-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

nikder skrev:Hej.
Min L50 med APS saknar 2:ans växel. Startar på 3an o automatläget funkar mellan 3:an o 4:an.
1:an går för det mesta men man får växla några gånger mellan läge 1 o 2 för att få den att gå i ibland.
Har jag 2an i o trycker på kick-down på spaken så går 1an i så det verkar funka.
Har följt felsökningen i vhb för APS o blinkningarna på enheten är rätt, även för 2:an både fram o back men inget driv :help:


Har du testat förbikoppla APS boxen?
nonisossose
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:02:52, 27-01-2019
Ort: inlandet
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 933christer och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se