MN skrev:Det där är inte original. Kolla fig 24 i vhb MM länkat till så ser du en plugg på UNDERSIDAN av samma
hus där du kan mäta convertertryck.
Tro på kärvning som släpper med ett oljebyte är optimistiskt. Frågar igen - har du kollat efter skrot i botten på lådan?
Mitt trick med tryckluft borde funka ser jag efter att kikat på hur det är kopplat.
Undrar om de finns flera utföranden på HT 65 lådan, om jag läste rätt så står det
artnr 35406 och tillv nr 5078 på min.
De e bortkopplat
cyl till urkopplingsventilen på min så den löser inte ut och smörjolje o kopplingstrycket var ju inom spec. Joo jag skall öppna under o tappa ut oljan för att se om där kommer nåt skrot innan jag går vidare. Hela drivlinepaketet sitter väl som ett stycke i en
ram så man kan lyfta ut det o sen lossa HT 65an...men finns de reservdelar?? Såg att de finns packningar, lameller men om de e en lamellkorg som rasat???
Ska den ut så ska den renoveras ordentligt...D60 motorn kan ha vart renoverad för den startar fint (även Kall väder).
Är måntro alla HT 65 lika ...tänker baklastarn..dumpern o annat den satt i. Skulle va mumma att ha en extralåda till hands!
Återkommer med vad som ramlar ur när ja öppnar den!