Det har ju inte kommit in så många spekulationer i tråden, så jag tänkte att jag kan prova iaf.
Jag är ingen professivinkelkammarnaonell felsökare, så det kan bli tankevurpor.
Sugfiltret var bytt? Du har ju rätt matartryck det hade du ju mätt, så det borde ju vara bra filtret. Du har ju matartryck så du borde ju hur som helst
få tryck nog i vinklingskammaren för att få den att vinkla.
Du har ju mätt att du har rätt matartryck i A och B, då har du ju även rätt matartryck vid pilen. Mellan pilen och vinklingskammaren finns ju DA-ventilen, Inch-ventilen och riktningsventilen.
DA-Ventilen:
Dum fråga kanske men, har du rätt varvtal på dieselmotorn? Så att DA-ventilen börjar reglera?
Kan det ha blivit fel DA-dysa monterad, pga att firman som renoverat har tittat i reservdelslistan, medans Zettelmeyer kanske byter ut dem? Men firman visste väl var pumpen satt, så att de fick både dysa och justering rätt?
Inch-ventilen:
Denna har du pluggat, så trycket kan inte läcka genom den till tank? Då skulle det väl iof inte bli bättre när oljan blivit varm.
Riktningsventilen:
Kan det vara något fel med strömförsörjningen, så att det tar en stund innan den öppnar helt? Typ fastnar halvöppen?
Pumpen fungerar ju i bänk, och vad är annorlunda då?
Då drivs den ju av en annan motor(varvtal), samt annan strömförsörjning till ventilen, annan olja, annan omgivningstemperatur, annan tank.
Vad säger firman som reparerat pumpen? De borde ju ha massor av tips.
Ja ja bara några kvällsfunderingar, som kan innehålla både fel och brister.