Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

cat 910 gårdstraktor

140 inlägg • Sida 10 av 10
Diskutera hjullastare och minilastare här

osla (trådstartaren)

#136 » 00:06:48, 25-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nej det tror jag inte. Morfar köpte den 86 tror jag och dom bor utanför Vuollerim (eller mormor, gubben har varit död i snart 30 år) och morbror ärvde den då, och då dom flyttade hit till stan därifrån för några år sen så köpte jag den av han. Och första 3 åren har jag fattat att den gick hos nån åkare kring boden
osla
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:22, 10-06-2013
Ort: Piteå
Maskintyp: Traktor
Maskin: cat 910
mf590



Roger Berglund

#137 » 16:38:38, 25-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ok :thumme:
Roger Berglund
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:55:44, 16-05-2007
Ort: Piteå
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: egna maskiner schaeff hr 18 -00 john deere 3050 valmet 343

osla (trådstartaren)

#138 » 19:22:35, 28-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bjuder på en lite kylig bild, var tvungen att starta den igår kväll för att lyfta fram en reservdel bil då min bror krockade på morgonen, han ska visst ha kört om 2 bilar och bilen som var 2 blev arg och började köra efter, brorsan tände bromsljuset då han som körde efter slog på helljus och körde upp i kofångare, sen körde han om och pallnitar framför brorsan så han kör in i den idioten, lyckligtvis var det en pickup så det tog högt, precis i lyktans höjd på a6, an. Men av lyckta s fanns inget kvar, delarna av den låg ganska långt in i motor utrymmet, huven vek sig längst fram och även längre bak lite framför gångjärnen, skärmen hamnade i hjulet samt tog i dörren. Men det tog så pass högt så innerskärmkant och ramsnoken klarade sig. Till råge på allt så smet pickupen direkt.
Så var ju tvungen att få bilen körbar iaf, så caten fick smälla igång i kylan (-20) så jag fick fram reservdel bilen, lykta och skärm (som man egentligen aldrig hade sparat då den är upprostad i kanten) och huven knäckte jag bara till så den gick igen någorlunda
Bild

3 personer gillar det här inlägget.
osla
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:22, 10-06-2013
Ort: Piteå
Maskintyp: Traktor
Maskin: cat 910
mf590

smedserud

#139 » 08:48:45, 27-02-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

osla skrev:Har nu hittat oljeläckage kring hydraultanken som jag letat som en tok. Efter mycket tvättande och åtdragning av klammer/kopplingar så plockade jag ur resten av golvplåtarna och stolen, då blev det lätt att hitta, på sidan av tanken sitter det ett plattjärn svetsat som golvplåtarna ligger på, längst bak där det slutar har det spruckit lite. Så frågan då är om man vågar svetsa med tanken tömd bara, eller om det kan finnas något mirakel medel att täta det med utifrån

Här syns sprickan, längst bak där plattjärnet slutar
Bild


Bra att läsa i gamla trådar, jag har också ett läckage någonstans runt hydraultanken som jag inte finner, Har inte varit väder för att kunna tvätta heller. Tror du att denna spricka är något att leta efter?
smedserud
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 11:28:23, 22-09-2015
Ort: Högboda Kil Värmland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case cx90
Valmet 665+huggarvagn källefall
Nuffield universal 4 med hymas typ2

osla (trådstartaren)

#140 » 09:44:01, 27-02-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skulle tro att det är lika på din, det blir ju tungt på dom plåtarna i tankarna med stol och förare på
osla
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:22, 10-06-2013
Ort: Piteå
Maskintyp: Traktor
Maskin: cat 910
mf590


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se