Förra helgen fick jag slangbrott på en lyft slang, då är det bra att kunna åka in till jobbet och göra sig en ny slang då vå har en komplett hydraul verkstad med de flesta bsp, jic och orfs kopplingar
Och idag blev det mer skottning samt upptagning av en skogsväg
Kan även bjuda på några bilder från i onsdags då jag fick lite lätt haveri på jobbet Tippaxeln gick av då jag nästan var i topp, så skeppan hamnade på backen
Jo, hade ju lätt kunnat stå en traktor eller grävare på sidan med tillhörande maskinist, oftast gör det ju de också. Så mb an får ju säga att det gick bra ändå, även vagnet och skeppan klarade sig så det räcker med ny cylinder och tippaxel
Varit en lugn vinter på snöfronten, men idag fick vi kanske 20-25 cm, så nu gick skopan full Sen lite bevis på att den blev iordning i hydrauliken med ny pump, på tomgång åker röven i luften både på lyft och till, med vätska i bakdäcken. annat än moderna volvo
Det är inte nå snabbare tror jag. Har för mig jag skrivit tidigare i tråden hur många sekunder det tog, men jag upplever den inte nå snabbare nu, inte obelastad men de var vid belastning det märktes då behövdes det varv för att få lastaren att röra sig
Länge sen det hände nå här, utom att den får gå lite då och då, men bilder brukar ju vara uppskattat så här kommer några
Termostat byte på valborgs mässoafton Hämtade material och fyllde igen där jag brutit stubbar på gården Gick lös med rubbning för att se om lacken blev nå bättre, och lite bättre blev det
Och ikväll gick jag lös med tandskopan och räfsade ihop ris efter vedhuggning bak på gården, gick riktigt bra faktiskt
Sen avslutades kvällen med att testa göra ett dike med spetsplogen, och det gick faktiskt också ganska hyfsat
Böt backspeglar och batteri igår, oie s största speglar och ett nytt 225 ah batteri, så nu både ser jag bakåt och förhoppningsvis startar den utan underhållsladdning mer eller mindre konstant. Samt fick 2 michelin gubbar plats på spegelbågarna som nu bara saknar lite kabeldragning och lyse