Det var inte min mening att vara dryg, men det är så lätt att missförstå varandra.
L30B importerad så får du titta på skicket och inte kolla på timmarna eftersom de sällan stämmer.
Gamla eller nya ECU:n? Den "nya" ECU:n sitter monterad i en aluminiumlåda.
Elfel är vanligt, kablar som har nött igenom isoleringen och kortslutits, till kretskortsbyte.
Glapp i styrningen är mycket vanligt, prova med maskinen avstängd, ta tag i ratten när du står på backen till höger om maskinen och dra ratten fram o tillbaka så ser du vart det glappar.
Handbromsen fungerar sällan, men det är oftast ganska enkelt att ordna.
Är kamremmen bytt, annars är det prio 1.
Kamrem sitter på L20-L25F och L30-L35B. (Olje/luftkyld DEUTZmotor 12volt)
Har du någon som är kunnig så ta med dej den personen.
(Några kronor här kan vara välinvesterade)
Jag gillar faktiskt de här maskinerna, men jag är medveten om deras brister oxå.
(Somliga kallar det features)
Jag blir fortfarande förvånad när någon av mina kunder ringer mej och säger att de har köpt maskin för 500 000:- på någon nätauktion utan att åka och titta på maskinen, för att sedan bli förvånade att det var ett "lik" som står hemma på gården.
Lycka till, Hasse.