Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

Muir Hill A5000

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjullastare och minilastare här

Karlsson1 (trådstartaren)

#1 » 23:24:05, 26-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har kommit över en gammal Muir Hill A5000 Lastmaskin -67, och efter en del jobb fått igång den och fixat bromsar, punkteringar, och div läckage o.s.v. Nu har jag fått lite bekymmer med styrningen. Tidigare ägare har kopplat ur väljarventilen framhjulsstyrning/allhjulsstyrning för att nåt var galet men jag skulle vilja få igång det igen. Jag har två rör som är pluggade från ventilen, men får inte ihop hur det ska kopplas för att bli rätt igen.

Är det någon där ute som har en manual eller instruktionsbok, kanske reservdelslista så man kan se hur dessa ledningar ska vara kopplade från början?

Är det nån som har en likadan maskin som kanske kan fota hur ledningarna för styrningen ska gå, så vet jag hur jag ska koppla om dom?

Jag har letat en hel del på nätet men inte hittat nåt som kan hjälpa mig hittils, så jag är mycket tacksam för svar!!

Hälsn Anders

1 person gillar det här inlägget.
Karlsson1
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 08:57:32, 10-03-2011
Ort: Kungälvs kommun
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 6330 Kobelco 903b Kockum Landsverk 121B Volvo Krabat Volvo BM36 MF 135 Boxer 350 Muir Hill A5000 Volvo G88 Volvo F83



Robin90l

#2 » 20:14:19, 05-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

hej Anders min far har också en Muir hill A5000 och han har även manual, jag kan kan ta några bilder från manualen om då vill?

1 person gillar det här inlägget.
Robin90l
1 inlägg
 
Blev medlem: 23:32:25, 03-02-2023
Ort: Falköping
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Muir hill 101


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se