Bra att det löste dej.
All förändring beror ju oftast på något, och ju tidigare man reparerar ju billigare brukar det ju bli.
Funderar på om det var en sådan jag hjälpte en kollega lite med. En Rexroth A4 pump med en A6 motor.
Det är ju rulllager till oket/Swash plate pumpen, och dessa rullarna skapar märken i lagerbanorna på dem. Då kan de bli lite tröga med att reglera hastigheten fram eller back. Sedan börjar rullarna kila fast sej, då kan de ju bli lite låsta i en hastighet. Sist lossnar rullarna, då är det färdigkört.
Han hade tur, rullarna hade inte skadat något i pumpen mer än lagret. Några rullar hittades i tanken och en eller två hittades i axellagret på hydraulmotorn
Nu kan jag inte säga att det är samma
transmission i din, men har för mej att det var en L30, eller kanske L35 som var bortåt 20år gammal vi grejade med.
Men det var ju samma där, man tänkte att det nog bara var lite tillfälligt att maskinen bråkade. Jag gör exakt samma, så du ska inte ha dåligt
samvete, detta gäller nog de flesta
En lite bra artikel om ämnet:
https://www.insanehydraulics.com/letsta ... ptoms.html