Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

Komatsuns reparation och liv.

63 inlägg • Sida 5 av 5
Diskutera hjullastare och minilastare här

88ecr (trådstartaren)

#61 » 08:13:29, 07-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den börja ta kylarvätska, nånstans. Litet vitt moln vid start, men de ä ju bara kondens ur ljuddämpare som den blåser ur sig, ej synligt annat. Nu i snön syns ej en att de sku droppa ur. Den gick ju het fler gånger när en liten slang. gick sönder, på otympligt ställe och jag hade kylfläkten ur kopplad, trots de var köld, och hyttvärmen på maks, så blev den kanske het.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus



88ecr (trådstartaren)

#62 » 09:23:07, 09-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu där bytt erfarenheter att köra i teräng allmänt med olika saker. Koma har ju ej diff spärr alls, Samt pendeln begränsad, dessa skulle man kunna se på, kan man ta bort dom, allt hyd begränsare?

Men de intresant spin off, den har ju färd broms på fran aksel. ut i naven med pedal. Trycker man på bromspedalen, bromsar även driften. Hur om man skulle bygga in ventil som skulle blocka linjen till drift, samt få liksom styrbroms, få begränsat spinn pe ens de ena fram hjulet som blev i luften pga pendel ej var till räkligt?
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#63 » 17:50:52, 14-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Funderat vidare med anti spinn bromsen. Sett ut ventil som skulle ersätta korsningen som kommer från bromspedalen och gernas på fram akseln för att fara ut till respektive nav. En 4/3 ventill som allt öppet opoverkad, samt allt öppet även när sliden byter till att leda bromsvätska endast till ena hjulet.

Men, huir när färdbromsen även på verkar hst?? Dit genast efter bromsen en greninging som går till hst motorn. Den påverkar och begränsar hur hårt den får gå tom att ingen drift alls. Hur få den bort. Helt skilt? så att när risk för att man blir att spära, då helt blocka linjen till hst? För iden far ju då i spillo, att få de framhjul som snurra fritt hejdat så kraften far till de andra hjulet, om då tilllika far bromsvätska till hst som säger stopp? Om den skulle kopplas bort samtidigt som man aktiverar "diff spären" kan ju om man står färdigt på bromsen, och blockas, så blir ju hstn i tro att den inte får fara, fast broms pedalen lyfts, inte sant?
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se