Turbodiesel skrev:Det beror ju på hur den tänkta 1004:an är utrustad, det finns ju ungefär 1004 varianter & 25 årsmodeller/tekniknivåer på den motorn med.. Beteckningen bygger på 1L slagvolym per cylinder, och fyra cylindrar, "1004" anger liksom bara motorfamiljen..
SAE#3 är troligen montageflänsens standard, sen kommer flexplattans montering mot svänghjulet. Alla typer "passar" med ett par veckors modifiering, men ingen stämmer rakt av, inte ens från en identisk maskin (egen erfarenhet)
Perkinsmotorerna är billiga att renovera, förutsatt att motorn är renoveringsbar. Använd halvfärdiga foder, och låt en motorfirma göra bearbetningen.
alabama62 skrev:magloman skrev:Är ju bara prova.
Kan man inte byta foder menar du? Vem har gjort bedömningen att det inte går att renovera din motor?
sitter torra foder i dom motorerna så de är inte så lätt som å byta foder tyvärr
MN skrev:alabama62 skrev:magloman skrev:Är ju bara prova.
Kan man inte byta foder menar du? Vem har gjort bedömningen att det inte går att renovera din motor?
sitter torra foder i dom motorerna så de är inte så lätt som å byta foder tyvärr
Så svårt att byta dem är det inte jämfört med att hitta och anpassa en helt annan motor. Den intressanta frågan är mer hur vatten kommer in pga det spräckta fodret?
M
mccormic skrev:Perkins har ju" torra foder" så läcker det bakom fodret så är det ju nån typ av spricka skada i blocket ?
Men är det bara läckage vid block packningen vid toppen pga sprucket foder,, så är det ju bara byta fodret så löser det problemet.
Skickat från min 22101316G via Tapatalk
Turbodiesel skrev:10XX & 11XX har ett helt annat tänk. Än den gamla 4.212/236/248
Vad har du för budget? Det bestämmer lite om det finnes 4.236:or som är lediga för italienska uppdrag.
Går ju även att byta mot garanterat friska 1004/1104. Eller Deutz F3L912/913 med under 8000tim.
Eller ett par hundra kilo, intressant, halvmodern hydraulik.
Återgå till Hjullastare/minilastare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster