Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerHjullastare/minilastare

Lite bilder på senaste maskinen...

36 inlägg • Sida 1 av 3
Diskutera hjullastare och minilastare här

Bananen (trådstartaren)

#1 » 15:52:56, 23-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fick mig en liten pik om att jag bara surrar om senaste inköpet och inte lagt in några bilder på "pärlan"

De blev att jag fick lite mer arbeten i lastarbranchen, så jag var tvungen att komplettera med en lite nyare maskin & lite fler redskap för att kunna utföra dessa på ett bra sätt.

Gammelcatten kommer väl vara gårdsmaskin och extra om de skulle hända nått och L70C:n står på jobb 15 mil bort, så den får jag aldrig köra nångång.

Alltid roligt med lite nyare för en själv, men de är ju bara ett arbetsredskap för att kunna få in nån krona förhoppningsvis!

Har inte hunnit få på alla detaljer, belysning & utrustning på den än, men de kommer väl inom kort?!!


Bild


Bild


Bild

Här har gammeln precis fått sällskap av L70:in!

Bild

Här är min nya sandspridarskopa (2kbm:s, 2,6m. YSTAskopa) som jag har köpt material till, för att bygga upp den till 3kbm och mer kapacitet.
Sen blev de ett ekonomiköp av blad p.g.a. att jag redan handlat bra mycket. Skulle köpa en 5,3m:s U-plog, men blev en 4m:s Vikplog istället....U-plogen får bli en investering för nästa år.

Bild

Här min nya Multi/Klaffskopa som blev en måttbetälld sak, för att få den som jag ville ha den. En 4kbm med 1,25m:s fjädrande klaffar. Den kommer gå på ett storröj som jag har. Då är de bra att kunna fälla ut till 5,30:s vingbredd samtidigt som jag kan komma in på lite mindre områden.

Bild

Kommer väl försöka uppdatera lite eftersom fler monteringar sker.....börjar bli mycket som ligger och väntar på montering.
Varför handskotta & slita och bli som ett lik, när man sitta & glida och röja med hydralik!
Bananen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:10, 31-07-2010
Ort: LULÄ
Maskintyp: Hjullastare
Maskin:
CAT 920 -76
Volvo L70C -98
Volvo L70F -09



Rille

#2 » 15:58:44, 23-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Se där ja! Fint att den har våg också, kan ju komma till pass. Ingen CDC vad jag ser?
Flytta ner regplåten där den ska vara och montera dit en backkamera i hålet som Volvo har, skulle jag göra iaf :thumme:
Användarvisningsbild
Rille
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:32:16, 24-11-2006
Ort: Korpilombolo
Maskintyp: Hjullastare

bm1113

#3 » 16:02:05, 23-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Riktigt kul att se :grin: ser riktigt fin ut.
Har hänt endel sen 218 tiden :smile:

Intressant att se redskapen med blir intressant höra hur det går när det väl kommer snö :smile:


Ha det gått och kör hårt :)
Vem vet man kanske lyckas se dig ifarten någon gång med :cool:
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

Bananen (trådstartaren)

#4 » 16:10:21, 23-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Rille skrev:Se där ja! Fint att den har våg också, kan ju komma till pass. Ingen CDC vad jag ser?
Flytta ner regplåten där den ska vara och montera dit en backkamera i hålet som Volvo har, skulle jag göra iaf :thumme:


Backkameran finns. Fick med en splitterny orginalkamera med skärm. Den som satt orginal var i dåligt skick, så den fick dom montera bort. Grillen & AC-kylaren var intryckt & då hade kameran fått sig en törn, så då fick jag ett nytt paket, ny grill, Kondensatorn och en komplett AC-service.

Till ditt stora förtret (vet jag) Rille, så är spakstyrningen bortmonterad för den använder jag inte alls och kommer aldrig att göra de.....gillar att köra gammeldags! :mrgreen:

Dock så har jag slutat att använda fram/backspaken med F-maskinen och använder knappen på hydralkonsollen istället! Lite nymodigheter har man tagit till sig!!!
Varför handskotta & slita och bli som ett lik, när man sitta & glida och röja med hydralik!
Bananen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:10, 31-07-2010
Ort: LULÄ
Maskintyp: Hjullastare
Maskin:
CAT 920 -76
Volvo L70C -98
Volvo L70F -09

Rille

#5 » 16:14:59, 23-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bananen skrev:Till ditt stora förtret (vet jag) Rille, så är spakstyrningen bortmonterad för den använder jag inte alls och kommer aldrig att göra de.....gillar att köra gammeldags! :mrgreen:

Haha då ska inte jag börja jobba åt dig iaf :lmao:
Senast redigerad av Rille 16:15:26, 23-11-2012, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Rille
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:32:16, 24-11-2006
Ort: Korpilombolo
Maskintyp: Hjullastare

Bananen (trådstartaren)

#6 » 16:16:45, 23-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

bm1113 skrev:Riktigt kul att se :grin: ser riktigt fin ut.
Har hänt endel sen 218 tiden :smile:

Intressant att se redskapen med blir intressant höra hur det går när det väl kommer snö :smile:


Ha det gått och kör hårt :)
Vem vet man kanske lyckas se dig ifarten någon gång med :cool:


Joo....de är ganska långt från LM218, men jag saknar den maskinen ganska ofta faktiskt! Kul maskin som är väldigt rolig att köra pallhantering med bl.a.

Jepp.....längtar till snön kommer, så man får dra igång. Nu har de ju i alla fall blivit ganska mycke halkbekäpning, men de är inte lika roligt.

Nää, nu fick jag precis samtal att ALKO-låset & Comradion kommit, så nu ska jag pipa iväg och hämta de innan helgen kommer!!!
Varför handskotta & slita och bli som ett lik, när man sitta & glida och röja med hydralik!
Bananen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:10, 31-07-2010
Ort: LULÄ
Maskintyp: Hjullastare
Maskin:
CAT 920 -76
Volvo L70C -98
Volvo L70F -09

Bananen (trådstartaren)

#7 » 22:16:09, 23-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Rille skrev:Haha då ska inte jag börja jobba åt dig iaf :lmao:


Jahaja.....visste väl de :grin: Rille! Har sett du pratat gott om dessa konstigheter!

Alla fordon som inte har ratt är inga riktiga fordon! :mrgreen: Så då faller t.o.m. de största lastmaskinerna bort.....även om jag inte vill ta bort dom!

Men om ja säger att alla roliga fordon har ratt!

En kollega tycker inte heller om mina ideer, för han kör bara med leksaken till vänster!

Anpassade citat-koden /magloman
Varför handskotta & slita och bli som ett lik, när man sitta & glida och röja med hydralik!
Bananen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:10, 31-07-2010
Ort: LULÄ
Maskintyp: Hjullastare
Maskin:
CAT 920 -76
Volvo L70C -98
Volvo L70F -09

zetor 7045

#8 » 14:17:37, 24-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

snygg :thummar:
Användarvisningsbild
zetor 7045
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:31:22, 26-06-2012
Ort: österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fiat-hitachi fh 150lc3 1996
zetor 6911 -80
Zetor crystal 12045 turbo -84
Zetor 25K 1957
Ursus c385-4 turbo -80
Ursus 385 2wd
Ford county 1124 super six
Fordson super major -62
Fordson major 1955
Fordson power major1958

Bananen (trådstartaren)

#9 » 19:19:38, 24-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jaa...inne ser den ju ut som alla Vofflor under modell 70F (2008-2012), men klämmer in en bild iaf.....
De som skiljer är väl att de sitter våg och att de sitter en skärm till backkameran där normalt, men den kommer in inom kort får jag hoppas!

Bild

Dags att klämma tebax orginalplåtarna runt halvljusen....har precis monterat på ett par 55W Xenonljus. Ska montera dit ett par 18W LED-lampor rakt åt sidan under morgondagen.

Bild

Nymonterade, men inte testade! Ska väl ta en kväll och fara ut för att ställa in dessa, så jag får dom lysa där jag vill, men blir väl inte för än LEDarna är monterade.

Bild

Takmonterade ju även likadana 55W:s Xenon tidigare och ska byta ut de 2 orginalhalogenen till likadana men med 30W:s LED för att få bättre flås, men även till rätt färgtemp.

Blev blåst på ALKO-låset igår! De hade kommit hem, men säljaren hade glömt dom i sin bil och tog med dom hem. Så de blir att hämta dom på måndag istället.

Är de någon här som kopplat ALKO-lås eller använder de?
Inte för att de är svårt, men de finns lite olika varianter, där man kan ställer in TIMER för förvärmning av munstyckena mm. mm.

Tack Zetor! :wave:
Varför handskotta & slita och bli som ett lik, när man sitta & glida och röja med hydralik!
Bananen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:10, 31-07-2010
Ort: LULÄ
Maskintyp: Hjullastare
Maskin:
CAT 920 -76
Volvo L70C -98
Volvo L70F -09

Rille

#10 » 19:28:56, 24-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bananen skrev:Jahaja.....visste väl de :grin: Rille! Har sett du pratat gott om dessa konstigheter!

Ja sätter jag mig i en maskin som har CDC lämnar jag inte mina fingeravtryck på ratten :mrgreen:
Är många som skruvar bort den även om dem beställer med det, den är ju inte direkt i vägen. Nu kör du maskin själv så spelar ingen roll.
Men med flera förare så är det olika för alla, en del vill ha, andra inte. Skruvar man då bort den för att man inte själv gillar kan det bli lite fel.

En maskin jag testade för några år sedan så den var utan, ägaren sa, nej jag vill inte ha det med risk att det krånglar och tar i väggen eller så.
Då tänkte man samma sak där, du har väl ändå anställda förare som vill använda det.
Även om man inte själv använder så betyder det inte att den måste bort därifrån eller att man inte väljer det vid beställning.

Fint att du satt lampor på halvljuset med, ska man ha. Om inte annat så är det snyggt också. :thumme:
Senast redigerad av Rille 19:33:08, 24-11-2012, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Rille
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:32:16, 24-11-2006
Ort: Korpilombolo
Maskintyp: Hjullastare

bm1113

#11 » 19:31:31, 24-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ser riktigt fin ut blir bra med lyse med Helt klart :thummar:
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

Bananen (trådstartaren)

#12 » 19:41:13, 24-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Håller faktiskt med dig Rille!

Jag ångrar mig lite att jag lät mig välja bort den. Nog för att jag mesta dels kommer sitta i denna maskin själv (än så länge), men för kommande köpare kanske vill ha CDC och då hamnar inte just den här maskinen som prio 1 direkt!

Jag lät dom montera bort den, för att spara en slant och då la ja dom pengarna bl.a till nya däck!

De är ju så.....de man sparar i första läget kanske man förlorar i andra?!!
Vid försäljning alltså.
Varför handskotta & slita och bli som ett lik, när man sitta & glida och röja med hydralik!
Bananen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:10, 31-07-2010
Ort: LULÄ
Maskintyp: Hjullastare
Maskin:
CAT 920 -76
Volvo L70C -98
Volvo L70F -09

Rille

#13 » 19:51:07, 24-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Visst är det ju så, så det är bort monterat hos den du köpt den. Trodde du skruvat av den själv och har den liggande.
Då var det ju lite annat, Cdc är ju allt mer vanligt. Standard från volvo vid nyköp.
Användarvisningsbild
Rille
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:32:16, 24-11-2006
Ort: Korpilombolo
Maskintyp: Hjullastare

Bananen (trådstartaren)

#14 » 20:46:19, 24-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Rille skrev:Visst är det ju så, så det är bort monterat hos den du köpt den. Trodde du skruvat av den själv och har den liggande.
Då var det ju lite annat, Cdc är ju allt mer vanligt. Standard från volvo vid nyköp.


Nää...inte hade jag skruvat bort den om jag hade köpt de.....jag fick alternativet att bli av med den för nya däck. Dom behövde en till en L150 som behövde en ny eller saknade en.

Hörde en siffra om 130 bananer +m för en ny CDC, men jag har inte en aning? :klia:

Kollegan som kör Volvo (90G i dagsläget) har tagit sina 2 senaste Vofflor utan de monterat och betällt Ljungbys variant, för att han tycker den fungerar bättre.....som jag har inte en susning, men de är väl en smaksak antar jag.

Ett tag var jag inne på att köpa en 70G och var och testkörde en hos en maskinförsälja i mellanSverige i ett par timmar, dom sa samma sak.
Varför handskotta & slita och bli som ett lik, när man sitta & glida och röja med hydralik!
Bananen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:10, 31-07-2010
Ort: LULÄ
Maskintyp: Hjullastare
Maskin:
CAT 920 -76
Volvo L70C -98
Volvo L70F -09

Rille

#15 » 20:50:08, 24-11-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bananen skrev:...Kollegan som kör Volvo (90G i dagsläget) har tagit sina 2 senaste Vofflor utan de monterat och betällt Ljungbys variant..

Det var något nytt, och jo nya är behaglig att köra med också, liknande stuk som Volvos.
Användarvisningsbild
Rille
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:32:16, 24-11-2006
Ort: Korpilombolo
Maskintyp: Hjullastare


Återgå till Hjullastare/minilastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se