Det var matnyttigt skrivet!
Min tanke var ju att göra det hela enklast möjligt, dvs köra klass II med LGF skylt. Sen var ju bara tanken att det hela går rätt till så man slipper en kalldusch vid nått tillfälle. Känner att jag inte orkar med böter, bli av med körkort å sätta sej på skolbänken för alla behörigheter igen.
Det är ju lätt att säga "ja men så gör ju alla andra" men när de står och vinkar av en från vägen med sina "inspektör" uniformer så är det inte mycket diskussion utan man får bara höra att "det ska du veta".
Körde t.ex. med bilen i november nu i höstas och bäst var det är så står dom blåvita och pekar av mej från vägen. Så ska det ju sedvanligt blåsas, sen blir det några varv kring bilen ..sen kommer det: "Det var inte bra med belysningen" ...hmm tänker man och frågar: vilken belysning? "De extra positionsljusen i extraljusen" ...jaha säger man då, hade inte en aning om att det var otillåtet. Var och varannan bil kör ju med dessa lampor. Sen att jag kört genom bilprovningen med dem tre gånger det brydde han sej föga om. Utan fick förklarat att detta var förenat med böter men att jag får ett protokoll med anmärkning och skulle ta bort lamporna så fort jag kom hem!
Kan vara ett exempel på nitiker i trafiken samtidigt som bilprovningen inte reagerar. Även om jag nu omedvetet hade gjort fel med de där lamporna så kan jag ju tycka att lagens man har lite större problem i dagens samhälle att ta tag i...
Det blev lite sidospår från maskinfrågan, men jag känner det angeläget att veta vad som gäller innan man sätter sej och kör i trafiken.
Tackar för svaret wehicle equipments men jag provar nog att höra lite med Swecon
iaf.