Kompisen har en F 65 som stått i två år och nu inte vill starta. Vi har luftat på två små skruvar och inloppet på pumpen genom att pumpa manuellt på matarpumpen. Lossade sen spridarrör uppe på en spridare och körde länge på startmotorn, men inget bränsle kom fram!
Av gammal erfarenhet ville jag kolla så det var bränsletryck i IP. Hittade något som påminde om en överströmningsventil överst på det främre filtret. Lossade banjoskruven och sen ventilen. Banjoskruven hittade vi inget tvärhål på - fanns det så måste det varit mkt litet och igensatt. Vi trodde det skulle funnits en fjäder som påverkade kulan i ventilen. Vi trodde vi tappat den men kunde inte hitta någon - banjoskruven är ihålig, så det kunde ha suttit en mkt smal fjäder i den.
I början verkade det som att matarpumpen pumpade bränsle när vi pumpade spaken - det var motstånd nästan hela slaglängden. Sen ökade "dödslaget" mer och mer - till sist var det bara dödslag = inget motstånd.
Vi är tacksamma för info om hur ventilen skall fungera.