Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

MF 575 inspektionslucka växelhus?

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

PlutonB (trådstartaren)

#1 » 13:49:32, 22-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har problem att få i växeln för kraftuttaget vid belastning. Justerade frikopplingen men får för kort frispel när väl pto-drevet frikopplar i andra steget och kan läggas i. Har läst att det ska gå att justera ett avstånd för pto-drevet via en inspektionslucka under växelhuset, men lyckas inte hitta denna lucka. Någon som vet vad jag talar om och kan ge en fingervisning? Många tack! :)
PlutonB
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:38:03, 21-09-2011
Ort: Bromölla
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 575



Michael Meier

#2 » 22:16:48, 22-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

PlutonB (trådstartaren)

#3 » 13:43:48, 24-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack, har tittat i manualen, men hittar bara luckan omnämnd på ett ställe vid installation av ny traktor. Finns ingen bild där tyvärr. Bilderna på växelhuset har ett hål i botten som syns i vissa vinklar, men det är inte numrerat. Om det är rätt ställe börjar jag misstänka att balken till lyftarmen ligger över luckan. Någon som vet och kan bekräfta innan jag börjar montera ner den..?
PlutonB
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:38:03, 21-09-2011
Ort: Bromölla
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 575


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 19 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se