Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Case IH 885XL justering av arbeidslys

1 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Nadar (trådstartaren)

#1 » 19:24:44, 05-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jeg antar at dette gjelder alle XL hytter, selv om det muligens er noen forskjeller på forskjellige årsmodeller. Denne er fra tidlig 90-tall.

Problemet er trolig veldig enkelt, men jeg kan ikke finne ut av det. På traktoren er de to høyre arbeidslysa høydejusterbare fra innsiden via håndtak i taket som man kan vri på. Dette er veldig praktisk da jeg har satt på nye LED lys som har litt begrenset lysbilde, så jeg har behov for å justere høyden etter hvor langt fra traktoren jeg vil se.

På min er den kun håndtak på justeringen til arbeidslampa bak. Justeringen til den foran er bare et hull i taket, det er intet håndtak der. Det lar seg gjøre å dra hardt i håndtaket til justeringen til arbeidslyset bak og fjerne det. Dersom jeg så stikker det opp i hullet til arbeidslyset foran så fungerer det å justere den, men håndtaket vil ikke stå der (det faller ut om man slipper det).

Årsaken er klart nok - det finnes et klips som holder håndtaket på plass på den "pinne" som håndtaket passer inn i bak, det finnes ikke foran. Jeg har sett på deletegningen, og det ser ikke ut til at det skal være et slikt klips på den fremre. Jeg kan heller ikke se noe sted å feste et klips på den fremre:

Jeg forstår enkelt forklart ikke hvordan det er tenkt at man skal justere det fremre arbeidslyset. Dersom det gikk å feste det foran, så kunne jeg kjøpe et håndtak til og ha ett til foran og ett til bak. Siden det ikke ser ut til at det er noen måte å feste håndtaket på foran, hvordan er det tenkt at man skal kunne benytte denne? Det kan da ikke være meningen at man skal måtte dra ut håndtaket fra den bak og bruke det hver gang?

Jeg har lest det jeg har funnet av instruksjonsbøker, og jeg finner ikke noe sted der det er forklart hvordan dette er tenkt å fungere.

Jeg håper noen her har eller har hatt en traktor med samme hytte/system, og vet hvordan det fungerte der.
Nadar
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:14:59, 15-10-2012
Ort: Vestfold
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case IH 885XL, IH B-2275, Hymac 580C, Bedford TK, diverse Ford D serie, GMC 353




Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: rz och 15 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se