Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Ford 7740 årsmodell 1998

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

saskiabrock (trådstartaren)

#1 » 12:16:06, 05-06-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ford 7740 årsmodell 19p8, med lastare
Styrkor, svagheter, fördelar, nackdelar?
Bombar mig med allt ni vet.
saskiabrock
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 00:45:33, 06-06-2020
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 165



Göran Ekman

#2 » 15:56:15, 05-06-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Min far köpte 2st 7840 -94 respektive 95. Dessa är storleken över 7740. Den ena har jag kvar. Lite småprylar timräknare har givit upp har ingen koll på timmar. En startmotor en generator,just nu läcker det broms olja i bak axel. När den ar relativt ny var det ett ventilpaket i växellådan som gav upp.
Elhydralens styrning dummar sig,
Dom vi har och har haft är snik modellen SLDP den enklare växellådan med två snabbväxelsteg analoga instrument.
På det stora hela efter snart 30 år kan jag tycka att dom varit snälla inte mycket strul. Jag är rätt förtjust i -40 serien.
Eller som verkmästarn på Traktorcentralen i Sala sa då växellådan strulade för 25? år sedan, jag frågade ”Är det här någon strul traktor som vi bör byta? Nej dom vart aldrig bättre än så här”
Men det här är en partsinlaga från någon som lärde sig köra traktor på en Ford 5000 på -70 talet. Eller min himmel är blå.
Göran i Norråmyra
Tillfälligt på banan
Göran Ekman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:56:17, 14-01-2010
Ort: Huddungeby västra Uppland
Maskintyp: Traktor
Maskin: Merlo 40-7 .merlo 28-7evt.
NH7840.


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se