Detta är hur jag gör, det är inte rätt sätt, det finns bättre alternativ!
Jag tar inte ansvar om någon gör som jag. Men om någon vill veta min erfarenhet så får ni läsa.
Här är en bra video att se.
https://youtu.be/h26p78YZIr4?si=bpYuT3RnnEf-9QmaBörja med rengöring
Sedan
Jag brukar börja med att lossa gaveln med 4 skruvar. Vid återmontering kan man då vrida på axeln (med fingrarna! Ingen mejsel!) där inne och linjera tillbaka splinesen. En av splinesen i axeln är fetare så det går bara att sätta den rätt.
Den stora skruven undertill, och dem två skruvarna på kl10 och kl2 den ena är med
luftningsskruv. Sett från högtryckssidans gavel.
Du behöver även ta loss övre locket och lossa på dem två pinnbultarna och den lilla skruven för att sedan kunna lyfta ur den plåten, sen en liten
axel i änden av staget med långa smala fjädern. Den axeln är som en
kran, justerar mängden
bränsle. Axeln kallas Metering
valve NR 42 på bild.
När det kommer till att dra ut högtrycksdelen tar jag ibland en stor polygrip och vrider den lite fram och tillbaka och även bända med en mejsel för den kan ibland sitta ganska hårt.
När högtrycksdelen ska in igen så får man vara försiktig med att pumprullarna går in i kammen som dem ska.
Jag brukar öppna den ovala lilla luckan på sidan för att kunna se lite.
Se till att alla delar verkligen kommer tillbaka på EXAKT samma sätt som dem var, samma håll osv!
Under tiden som någon del på pumpen är öppen så undviker jag att göra rent ytor på utsidan.
Packningen till locket är bäst att byta igen då locket inte kommer hamna exakt som förut då det
saknar styrpinnar, och packningen som sitter redan är hoptryckt.
Denna beskrivning på hur jag gör gäller för cav pump lik bilden nedan.
Vid montering se till att nr 5 inte har varidit sig och nr8 går i som den ska.