Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Case IH 1455 XL - Info och köpråd

1 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Exs (trådstartaren)

#1 » 21:29:22, 17-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej! Jag har börjat hålla utkik efter en Case IH 1455 XL men undrar om det är något man behöver hålla extra uppsikt över på dem innan man slår till?

Tycker egentligen att de var snyggare före faceliften, dvs International 1455, innan de blev Case IH 1455. Men om jag tolkat saken rätt så är det bara Casevarianten som gör 40 km/h medan de äldre bara gör 30 km/h. Stämmer detta eller är jag felinformerad? Vill gärna ha en 40-traktor i alla fall. Sen är väl hytten i sanningens namn lite trevligare på de nyare.

Har vid googling sett att det finns både Case IH 1455 XL och Case IH 1455 XLA. Finns båda varianterna i sverige och vad är det i så fall som skiljer dem åt?

Andra tankar och synpunkter?

/Erik
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Ibland även Vimek Minimaster 620 samt Ljungby 1221




Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se