Visst kan man byta hylsor utan att demontera toppen, men då bör det vara på sin egen motor där det inte kan bli frågan om några garantianspråk. Har själv bytt många hylsor åt oss själva med den metoden men mycket få åt kund av nyss nämnda skäl. Men det beror också på vilka ambitioner man har, man kan naturligtvis blint byta hylsor och skippa provtryckningen om man inte är så nyfiken på resultatet. Om det skulle bli
läckage mot förbränningsrummet och det orsakar motorskador så har man ju försäkringar som täcker den typen av små malörer. Som sagt: Det beror helt på om man som person värdesätter övertygelsen om att resultatet blev så bra som möjligt, eller om man väljer att vedervåga lite och hoppas på att det går bra. Skulle tro att det löser sig i över 90% av fallen och det är ju bra så långt, men det är de övriga 5-10% som är bekymret, men för att nå det resultatet krävs perfekt utrustning och mycket noggrant arbete som jag tror är omöjligt att lära sig om man inte får börja på lösa toppar så man riktigt förstår vad man håller på med.